Modul 1: Mindsetting
Før kurset har alle kursister set vores pep- talk. I peptalken mindset’er vi folk, så de forstår de grundlæggende præmisser for social selling. Fx. at man skal tale til kundens smerter frem for at snakke om sig selv, og at det ikke virker at være sælge-Helge-på-bre- de-fælge på LinkedIn.
Modul 2: Profilen
Kursisterne skal have knivskarpe profiler, så i dette modul, optimerer vi profilerne til salg. Vi arbejder blandt andet med:
Profilbilledet
Profilens baggrundsbanner
Profilens overskrift
Navnet
Den korte beskrivelse
Modul 3: Indholdsmarkedsføring
I dette modul gennemgår vi:
Hvordan man får kundernes opmærksomhed
Formlen for det indhold der sælger
Hvad du skal gøre, for at få kunderne helt ind i butikken, når de har reageret på dit indhold.
Vi har særligt fokus på, hvordan man laver gode overskrifter, og hvordan man taler til kundens smerter og drømme. Vi gennemgår også et webværktøj, der gør kursisterne i stand til at lave flotte grafikker til deres indhold.
Modul 4: Direkte salg
Kursisterne lærer om:
• Psykologien bag salg på LinkedIn
• Salgets faser på LinkedIn
• Søgefunktionen og boolske søgninger
• At lave gode scripts, der skaber konverteringer
• Besøgskampagner på LinkedIn
• Hvordan man stiller gode salgsspørgsmål
• Hvornår dialogen skal over på telefonen
• Hvad man skriver ved første kontakt
• Teknikker der får din målgruppe til at svare på dine henvendelser
Modul 5: Personlig handlingsplan og buddy ordning
Et mål uden en deadline er en drøm!
Så nu skal alle kursister vælge tre mål og ud- fylde uge-skemaer, hvor de præcist beskriver, hvad de vil gøre for at nå målene, og hvornår de vil gøre det.
Når det er gjort, sætter vi dem sammen i en ‘buddy ordning’, hvor de aftaler at ringe sam- men med sidemanden efter 14 dage og efter en måned. På kaldet gennemgår de, hvilke mål de har sat, og hvor langt de er nået.
Forskning viser, at når vi har nogle til at hol- de os oppe på vores målsætninger, er der en større sandsynelighed for, at vi når dem.