Dansk Fotografisk Tidsskrift

Skrevet af

Så har posten været ude med det nye Dansk Fotografisk Tidsskrift til mere end 5.000 modtagere, og nu kan du også hente det i en digital udgave her på siden.

photo-dk/Dansk Fotografisk Forening har indgået et bladsamarbejde med digital foto & print om fællesudgivelse af 4 nr inden udgangen af 2010, det første er lige sendt ud til 5.000 adresser i Danmark.

Foreningschef Bent Nygaard Larsen fra photo-dk/Dansk Fotografisk Forening er begejstret for det nye bladsamarbejde. ”Som netværksorganisation for professionelle fotografer er vi naturligvis interesserede i at sprede budskabet om vores arbejde mest muligt, og selv om vi har en velfungerende hjemmeside www.dff-photo.dk, ser vi store muligheder i det nye samarbejde, når det gælder om at udbrede kendskabet til photo-dk/dff.

HENT DIGITAL UDGAVEN HER

Et fotoblad bliver ofte gemt, så det er muligt at hente inspiration mere end én gang, nettet er ofte et flygtigt medie, som egner sig godt til nyheder, og en af de mest besøgte sider i fotobranchen er faktisk dff-photo.dk photo-dk/dff afholder løbende forskellige arrangementer for alle typer fotografer, og vis ser os selv som paraplyorganisation for fotobranchen.

Vi oplever nu en tilgang af medlemsansøgninger, en tendens som startede, da finanskrisen ramte Danmark. Jeg er overbevist om, at det er fordi mange fotografiske virksomheder mangler den daglige sparring med andre i samme båd, kreativt såvel som forretningsmæssigt. Yderligere tilbyder vi medlemmer efteruddannelse, både kreativt og nu også salgsmæs-sigt, så der kommer hele tiden nye tiltag i photo-dk/dff. Dansk Fotografisk Forening er verdens ældste fotografiske fagorganisation, og vi gør meget ud af at højne og fastholde den faglige kompetence hos vores medlemmer, lige som vi gør meget på såvel den elevmæssige side som det at tiltrække nye medlemmer til vores netværksorganisation.I den sammenhæng ser vi en klar fordel i at samarbejde med Digitale Medier, der rammer en for os meget interessant målgruppe”, siger Bent Nygaard Larsen.

Den professionelle del af fotobranchen har gennem flere år savnet et brancheblad, så derfor er han overbevist om, at dette samarbejde bliver en succes. Leverandører og producenter af kameraer, printere, videoudstyr, software, fotolaboratorier etc. får nemlig mulighed for at kommunikerer direkte med målgrupperne for deres produkter og ydelser.

Målgruppen for bladet er alle former for professionelle fotografer i Danmark, ca. 5.000 personer vil modtage det første eksemplar om ca. én uge. Vi udkommer 4 gange årligt så derfor kommer der yderligere tre numre i løbet af efteråret og vinteren. Planen er på længere sigt at der bliver sendt 2 blade på gaden vinter / forår og 2 blade sommer / vinter, udtaler Bent Nygaard. Som udgangspunkt er der 48 sider, men det kan udvides efter behov, så sidder du inde med en god idé, et ønske om at annoncere eller har du lyst til at yde en ekstraordinær indsats, så kontakt Bent Nygaard på 22 56 90 10.

”Som bekendt relanceres Digitale Medier (digital foto & print) på tryk i juni, og i den anledning har vi fundet mulighed for at indgå et bladmæssigt samarbejde med photo-dk/dff, som tidligere har haft organisationsbladet Dansk Fotografisk Tidsskrift – DFT og længe har haft et ønske om at genoplive dette. Netop i forbindelse med relanceringen af Digitale Medier har jeg ønsket at styrke det trykte medie på den kreative side for så vidt angår det at vise fotografernes kunnen. Nettet er et perfekt medie til nyheder og det dagsaktuelle stof, mens det trykte medie er perfekt til at vise kreativt arbejde. Selv med en god computer-skærm tager billeder sig trods alt bedre ud på glittet papir”, siger chefredaktør og udgiver Henrik Malmgreen fra Digitale Medier.

Comments are closed.